Konsultointi

Konsultointi

Markkinointiteknologia, data ja organisaation kehitys

Markkinointiteknologian kehitys ja yhä nopeammin kertyvä data toimivat suurimpina katalysaattoreina liiketoiminnan muutoksessa. Vaikka megatrendi on tunnistettu strategisesti tärkeäksi, niin organisatorinen valmistautuminen ja konkreettinen käyttöönotto aiheuttavat muutosvastaisuutta sekä päänvaivaa. Kuulostaako tutulta?

Autamme asiakkaitamme kartoittamaan nykytilanteen sekä rakentamaan suunnitelman organisaation kehittämiselle jatkossa. Menetelmämme perustuu käytännössä 3 vaiheeseen:

  1. Datamaturiteettikartoitus: Autamme kartoittamaan organisaation nykyisen tietotaitotason datasta
  2. Markkinointiteknologiakartoitus: Autamme kartoittamaan organisaation työkalupakin
  3. Organisatorinen kartoitus: Kartoitamme organisaation nykyiset sekä potentiaaliset kyvykkyydet ja mahdolliset ongelmakohdat jotka hidastavat datan hyödyntämistä
  4. Toimintasuunnitelma: Autamme laatimaan toimintasuunnitelman (tiekartan) seuraavista kehitysvaiheista ja toimenpiteistä

Kukin kartoitus auttaa muodostamaan kuvan siitä toimintaympäristöstä, jossa organisaatio toimii. Autamme luomaan etenemissuunnitelman, jonka avulla käynnistää muutos nykyisillä taidoilla ja käytössä olevilla resursseille. Etenemissuunnitelma on yhdistelmä meidän ja asiakasorganisaation taitoja, missä tarkoituksena on jalkauttaa osaamisemme asiakasorganisaation sisään.

Koulutamme, tuemme ja kasvatamme organisaatiostanne niitä tulevaisuuden dataohjautuvia osaajia, joita tulevaisuuden markkinointi ja liiketoiminta edellyttää.

Ainutlaatuista data- ja teknologiaosaamisessamme on lähestymiskulmamme: sovellettavuus nimenomaan markkinoinnin, myynnin ja liiketoiminnan käyttöön. Konsultointihankkeemme – vaikka keskittyvätkin vahvasti dataan ja teknologiaan – varmistavat sen, että mitään teknologioita tai kehityshankkeita ei tehdä teknologia edellä vaan käyttötapausten ja liiketoimintavaatimusten perusteella.

Esimerkkejä tyypillisistä konsultointiprojekteista:

  • Datamaturiteettikartoitus – mikä on (markkinointi)organisaation kyvykkyys datan hyödyntämisessä tällä hetkellä?
  • Datastrategia – kuinka kehittää markkinointiorganisaatiosta dataohjautuva?
  • Markkinointiteknologian kartoitus – ovatko nykyiset teknologiat riittäviä tavoitteisiin nähden? Onko käytössä turhia tai alihyödynnettyjä teknologioita?
  • Markkinoinnin automaatio – kuinka CRM-järjestelmässä asuva asiakastieto saadaan myös muihin markkinointikanaviin hyödynnettäväksi esimerkiksi hyödyntämällä erityisesti markkinointitarkoituksiin suunniteltuja datahallinta-alustoja (Data Management Platforms, DMP)?
  • On-site konsultointi – kun tarve on olemassa, mutta sopivaa markkinointiteknologian ja datan osaajaa on vaikea löytää, on kauttamme mahdollista ostaa asiantuntija oman markkinointiorganisaation osaksi osa- tai täysipäiväisesti

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä, niin kerromme toiminnastamme lisää.