CCS-tutkimus

CCS – Consumer Connection System

 

Consumer Connection System (CCS) on Dentsu Aegis Networkin laaja kuluttajatutkimus, jota toteutetaan tällä hetkellä jo 65 maassa. Suomen CCS 2018 koostuu yli 5 300 henkilön vastauksista ja se edustaa Suomen 15-74-vuotiasta väestöä.

Tutkimus sisältää yksityiskohtaista tietoa suomalaisten mediankäytöstä, asenteista, kiinnostuksen kohteista ja kulutuskäyttäytymisestä. CCS 2018 sisältää entistä tarkempaa tietoa internetin ja sosiaalisen median käytöstä ja suhtautumisesta ulkomainontaan ja tapahtumamarkkinointiin.

CCS on tärkein työkalumme kuluttajasegmentointeihin ja kohderyhmäanalyyseihin. Tutkimusta hyödynnetään myös konsernin asiakkaiden mediastrategian ja mainonnan suunnittelussa. Jos käytössäsi on oma asiakassegmentointi, se on mahdollista kytkeä CCS:ään esimerkiksi lisälomakkeen avulla. Kerromme tästä mahdollisuudesta mielellämme lisää.

CCS tarjoaa kaikille yrityksille hyödyllistä tietoa suomalaisista kuluttajista. Tarkka tieto kuluttajien käyttäytymisestä mahdollistaa tehokkaan datalähtöisen markkinointiviestinnän suunnittelun. Tutkimuksemme tarjoaa myös B2B-päättäjien osalta tietoa mediankäytöstä ja kiinnostuksen kohteista.

Koska CCS toteutetaan myös muilla tärkeillä markkinoilla, pystymme tarjoamaan tarkkaa dataa myös esimerkiksi saksalaisista tai japanilaisista kuluttajista.

Suomen uusin CCS data kertoo meille esimerkiksi että:

  • Suomen vauhdikkaimmin kasvava sosiaalisen median palvelu on Snapchat, jonka käyttö on kasvanut 180 % kahdessa vuodessa.
  • B2B-päättäjät kuluttavat enemmän kulttuuriharrastuksia kuin muu väestö.

Esimerkkejä CCS-tutkimuksen sisällöistä:

CCS kattaa seuraavat aihepiirit ja vastaa esimerkiksi alla listattuihin kysymyksiin.

Demografiset taustatiedot

  • Millaisia tulevaisuudensuunnitelmia suomalaisilla on?
  • Millä alalla suomalaiset työskentelevät?

Tuotteet ja brändit

  • Mitä brändejä suomalaiset käyttävät ja minkä koetaan olevan heidän kaltaisilleen ihmisille?
  • Kuinka monella suomalaisista on virtuaaliavustaja kotona ja kuinka moni aikoo hankkia sellaisen?

Harrastukset ja kiinnostuksen kohteet

  • Kuinka moni suomalainen sauvakävelee säännöllisesti?
  • Kuinka moni suomalainen on kiinnostunut ympäristöystävällisestä elämäntyylistä?

Persoonallisuus ja arvot

  • Miten suomalaiset suhtautuvat mainontaan?
  • Suosivatko suomalaiset yksityistä terveydenhuoltoa?

Mediankäyttö

  • Kuinka suomalaiset käyttävät eri mediakanavia?
  • Mitkä mediakanavat tavoittavat suomalaiset parhaiten?
  • Millaisia elokuvia suomalaiset suosivat?
  • Miten suomalaiset kohtaavat ulkomainontaa?

Medioiden roolit

  • Millainen on suomalaisten mediapäivä?

Medioiden ja mainonnan vaikuttavuus

  • Miten mainontaa huomataan eri kanavissa ja miten se vaikuttaa kuluttajiin?
  • Miten suomalaiset suhtautuvat tapahtumamarkkinointiin?

Päätöksenteko

  • Miten suomalaiset tekevät ostopäätöksiä?

Lataa ilmainen Suomalaisten mobiilikäyttö 2018 -opas alta.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä, niin kerromme toiminnastamme lisää.